Przedstawiamy repertuar kina Halszka, obowiązujący od 4 do 17.06.2021

 

Szczególnej uwadze polecamy pokaz, w ramach cyklu DKF: OTO MY

To chwytający za serce, pogodny, czuły i zaskakujący film, wielokrotnie nagradzanego izraelskiego reżysera Nira Bergmana, który znalazł się w oficjalnej selekcji MFF Cannes 2020.

Znakomite kreacje aktorskie na długo zapadają w pamięć. Szczególne brawa należą się odtwórcy roli autystycznego syna Noamowi Imberowi, który porywa niczym Dustin Hoffman w „Rain Manie”.

 

Poniżej kilka bardzo cennych i pięknych opinii krytyków:

ZWIERCIADŁO / Zofia Fabjanowska
Jeden z najpiękniejszych obrazów miłości ojca do syna, jaki kiedykolwiek pokazano w filmie.

FDB / Bernadetta Trusewicz
To przewrotny ekstrakt z ludzkiej szczerości uczuć, […] historia drogi, ale też i pewnej niedosłownej ucieczki od swojego życia.

“Oto my” to film rozbierający, ale bez rozdzierania szat, a powoli zbliżający nas do bohaterów i traktujący ich, jak równy sobie duet. Piękny i imponujący, ale z rozwarstwieniami i rysami, kiedy rozdzielimy ich życiorysy.

MOVIEWAY / Małgorzata Czop
Nir Bergman bezapelacyjnie potrafi wzruszać.

“Oto my” przyciąga świetnym kreacjami aktorskim. Shai Avivi portretuje mężczyznę, który jest w ciągłej gotowości do działania, skupionego na drugiej osobie, ale przede wszystkim niebywale ciepłego i cierpliwego. Noam Imber tworzy niezwykle wiarygodny portret autystycznego chłopaka.

• Pokazuje nie tylko rodzicielstwo, ale strach przed nieznanym, obawę przed samotnością i lęk przed dorastaniem. Bergman skupia się na drodze, jaką przebywają bohaterowie, odkrywając swoje własne uczucia. To poruszająca opowieść o dojrzewaniu do samodzielności, jak i do rozstania.

TASTE OF CINEMA / David House
Podnosząca na duchu opowieść o ojcowskiej miłości, której nie można przegapić.

Oto my to film opowiadający o rodzicielskiej miłości, o zmianie i o rozłące, o tym, żeby czasem odpuścić i iść dalej. To piękny film. Ten film nie tylko stanowi świetną rozrywkę i 94 minut seansu mija niepostrzeżenie, lecz także porusza widzów.

SCREEN DAILY / Wendy Ide
Dzięki licznym wymownym szczegółom, subtelnemu scenariuszowi oraz muzyce, która płynnie łączy ze sobą sceny przy użyciu przepełnionej smutkiem wiolonczeli i gitary, zaczynamy rozumieć, jaka jest prawda o tej relacji: Aharon potrzebuje swojego syna równie bardzo, a może nawet bardziej, niż Uri potrzebuje jego.

RZECZPOSPOLITA / Barbara Hollender
Nir Bergman […] 0powiada tę historię w piękny i delikatny sposób, tworząc jasne, pełne ciepła obrazy.

• Film głęboko zapada w pamięć widza.

Dodaj komentarz